Skip Navigation Links > Podpora > Návody > Elektronický podpis > Využití kvalifikovaných a komerčních certifikátů

Kde je možné použít elektronický podpis?


Zaručený elektronický podpis lze využít například při komunikaci s orgány veřejné správy, ale i v komerční sféře. Zatímco veřejná správa využívá zaručený elektronický podpis téměř výhradně pouze v případech, že tak stanoví příslušný právní předpis, komerční subjekty využívají certifikáty pro komunikaci s jinými subjekty, které jsou zpravidla klienty jejich služeb.

Veřejná správa:

  • při zasílání datové zprávy prostřednictvím datových schránek
  • při zasílání elektronických podání úřadům prostřednictvím e-podatelen
  • při podávání daňových přiznání prostřednictvím aplikace EPO (Daňový portál)
  • při povinném kontrolním hlášení DPH
  • při zasílání dokumentů České správě sociálního zabezpečení
  • při zasílání dokumentů v rámci projektu e-Customs – bezpapírové celní prostředí napříč celou Evropou (NCTS – elektronická komunikace mezi deklaranty, Celní správou ČR a zeměmi EU a ESVO, eDovoz, vývoz)
  • při žádostech o dotace EU podávaných prostřednictvím aplikace eAccount CzechInvest
  • při žádostech o výpisy z Rejstříku trestů
  • při podávání hlášení prostřednictvím ISPOP (Integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností), tj. ohlašovacích povinností z oblasti životního prostředí
  • při vyřizování jednotlivých agend na Magistrátu hl. m. Prahy a úřadech městských částí prostřednictvím portálu praha.eu
  • při odesílání jednotných registračních formulářů (JRF) pro podání Živnostenskému rejstříku
  • při podávání návrhů na zápis nebo změnu zapsaných údajů do Obchodního rejstříku
  • při odesílání formulářů resortu MPSV
  • při elektronickém podávání přihlášek Úřadu průmyslového vlastnictví
  • při odesílání formulářů prostřednictvím Portálu farmáře – Ministerstvo zemědělství
  • při elektronické komunikaci s VZP

Komerční sféra:

  • při obchodování na trhu s elektřinou a plynem
  • ČEPS, a.s. prostřednictvím elektronického portálu Damas
  • JAO - Joint Allocation Office Pro usnadnění vnitřního trhu s elektřinou v Evropské unii, byl vytvořen fůzí společností CAO a CASC.EU společný úřad pro alokaci přeshraničních přenosů kapacit
  • Operátor trhu (OTE, a.s.)
  • Organizátor krátkodobého trhu s elektřinou (OKTE, a.s., portál ISOT, ISZO)
  • CASC.EU, CAO
  • MAVIR Hungarian Independant Transmission Operator Company Ltd., Hungary
  • SEPS Slovenská elektrizačná sústava, a.s., Slovak Republic
  • při elektronické komunikaci se zdravotními pojišťovnami
  • pro komunikaci s ČNB (cenné papíry)
  • pro elektronické tržiště Gemin.cz
  • CNPAC (Czech Number Portability Administrative Center), Celonárodní referenční databáze pro přenositelnost čísla (RNPDB) 

Obecné použití elektronického podpisu:

  • při ukládání dokumentů v systémech elektronické spisové služby a v elektronických archivech (PDF)
  • při zasílání elektronických faktur, dodacích listů a jiných účetních dokladů
  • při podepisování e-mailových zpráv
  • a další...

Získat kvalifikovaný certifikát

Získat komerční certifikát


Registrační autority

v

Novinky

10. 7. 2018 Nová služba vzdáleného pečetění
Více zde
26. 6. 2018 Vydávání certifikátů na nové občanské průkazy s čipem
Více zde
22. 5. 2018 I.CA v souladu s GDPR
Více zde