Přeskočit navigační odkazy > Produkty a služby > Elektronická časová razítka

Elektronická časová razítka

Společnost První certifikační autorita (dále I.CA), je akreditovaným poskytovatelem elektronických časových razítek v České republice a ve Slovenské republice od roku 2006, kdy se stala prvním akreditovaným subjektem pro poskytování této služby. V současné době dodává elektronická časová razítka pro více jak 550 klientů, mezi významné klienty patří .

Elektronická časová razítka I.CA jsou vydávána v souladu se všemi aktuálně platnými právními předpisy ČR a SR a relevantními technickými standardy .

Změna - nová verze dokumentu Politika vydávání časových razítek.

Časové razítko potvrzuje existenci dokumentu/souboru v určitém čase. Připojuje se tedy k dokumentům jako důkaz, že v daném čase a v dané podobě existovaly. Spojení nezpochybnitelného časového údaje a konkrétních dat je nepostradatelné zejména pro účely jejich zpětného ověření. Časové razítko lze připojit též k elektronickému podpisu. 

V oblasti vydávání elektronických časových razítek I.CA poskytuje tyto služby:

Elektronická časová razítka
Archivní elektronická časová razítka

 

Kromě vlastního vydávání časových razítek, I.CA zajišťuje následující činnosti a služby:

  • Poskytnutí přístupu k testovací časové autoritě 
    • Součinnost v průběhu testovacího a ověřovacího provozu, odstraňování problémů
  • Spolupráce v oblasti vývoje či integraci softwarového vybavení pro vytvoření žádosti o časové razítko a při komunikaci s časovou autoritou
  • Součinnost s dodavatelem (integrátorem) řešení (na vyžádání)
  • Součinnost při update a upgrade softwaru časové autority
  • Podpora a hotline

Jak se stát klientem kvalifikované časové autority I.CA?

Postup pro využívání služeb časové autority I.CA naleznete zde .

Možnosti odběru časových razítek

  • Odběr s paušální platbou za odebraná časová razítka – vhodné pro zákazníky s měsíčním odběrem nad 5.000 razítek. Platba je vždy uskutečňována za odebraná časová razítka v určitém objemovém pásmu za konkrétní období.
  • Balíčky komplexních služeb – pro zákazníky, kteří potřebují řešit kompletní elektronickou komunikaci, služba zahrnuje vždy startovací počet 100 ks časových razítek s možností dalšího dokoupení, kvalifikovaný a komerční certifikát, hardware (čipová karta a čtečka čipových karet) a licenci aplikace pro tvorbu a ověření elektronického podpisu I.CA Secom.
  • Alternativním způsobem pro zákazníky s předpokládaným nižším odběrem časových razítek (jednotky až stovky ks), je možné nabídnout konkrétní balíček časových razítek. Jedná se o předplacenou službu stanoveného počtu razítek. Doba pro vyčerpání předplaceného balíčku razítek je maximálně 3 roky od provedené úhrady (připsání částky ve prospěch našeho účtu).

Využití elektronických časových razítek:

Elektronická časová razítka I.CA jsou plně funkční  a otestována v mnoha aplikacích a informačních systémech, např. I.CA Secom, Adobe Acrobat, Adobe LiveCycle, Adobe Pro, DigiSeal Office, PDF-Xchange, JSignPDF, podepsatPdf (TOPSPIN), LongTermValidator, informační systém datových schránek (ISDS), systémy elektronického bankovnictví, spisové služby, e-fakturace, e-podatelny, důvěryhodná úložiště (archívy), bankovní řešení, IS v oblasti justice a advokacie atd. Ve všech těchto aplikacích a systémech je potřeba vždy provést aktuální nastavení pro spojení s časovou autoritou I.CA.

Registrační autority

v

Novinky

13.7.2016 I.CA zvítězila ve výběrovém řízení Archivu bezpečnostních složek
Více zde
29.6.2016 Nařízení eIDAS a změny v poskytování služeb I.CA
Více zde
22.6.2016 ZYNYO B.V. - HOLANDSKO A PEARL APPLICATIONS COMPANY LIMITED – VIETNAM NAŠIMI KLIENTY
Více zde