Nabízíme provedení analýzy rizik včetně navazujících činností a snadného následného opakování díky elektronickému modelu. Analýzu je možné provést podle mezinárodně uznávané metodiky CRAMM s integrovanou podporou norem řady ČSN ISO/IEC 2700x, případně podle metodiky vlastní. Metodika CRAMM umožňuje v souladu s ČSN ISO/IEC 27005 kombinovaný přístup, tzn. provést základní analýzu a v závislosti na jejích výsledcích pro systémy významné pro činnost organizace analýzu podrobnou.

Analýza rizik a stanovení přiměřených bezpečnostních opatření k jejich zvládání obsahuje:

  • stanovení rozsahu a míry detailu analýzy rizik,
  • zjištění a ohodnocení aktiv,
  • sestavení modelu služeb poskytovaných analyzovaným ICT systémem,
  • stanovení velikostí hrozeb a zranitelností,
  • výpočet míry rizika dle jednotlivých hrozeb a jejich dopadů,
  • generování množiny přiměřených bezpečnostních opatření z databáze použitého nástroje, nebo využití jiných zdrojů,
  • zpracování závěrečné zprávy z analýzy rizik obsahující vysvětlení, závěry a množinu bezpečnostních opatření,
  • předání elektronického modelu analýzy.

Jako navazující výstupy mohou být připraveny:

  • Odvození a kostra havarijního plánu (pro nouzové plánování),
  • Stanovení způsobu zvládání rizik (ISMS),
  • Výběr cílů opatření a jednotlivých bezpečnostních opatření (ISMS),
  • Prohlášení o aplikovatelnosti (ISMS),
  • Zpracování bezpečnostní politiky zaměřené dle požadavků zadavatele,
  • Zjištění stavu implementace bezpečnostních opatření a na jejím základě stanovení:
    • míry souladu s požadavky normy ČSN ISO/IEC 27001,
    • účinnosti bezpečnostních opatření (vyzrálost) - ČSN ISO/IEC 21827,
    • zbytkového rizika - ČSN ISO/IEC 27001 a 27005.

Registrační autority

v

Novinky

28. 4. 2017 Kvalifikovaná služba ověřování platnosti kvalifikovaných elektronických podpisů a pečetí I.CA QVerify uveřejněna v důvěryhodném seznamu ČR
Více zde
27. 4. 2017 Služba ověřování platnosti elektronických podpisů a pečetí I.CA QVerify získala status kvalifikované služby
Více zde
11. 4. 2017 Informace pro klienty komunikující s OTE, a.s.
Více zde